La oss snakke om trening..

Det er ikke alltid like enkelt å presse seg ut av komfortsonen, og det er ikke alltid man skal gjøre det heller. Hvis man er flink til å lytte til kroppen så vil man nok klare å kjenne hvilke dager man virkelig kan presse seg laaangt utenfor denne sonen, og hvilke dager man bør holde seg greit innenfor grensen og ikke tyne seg max ut.

Jeg føler autoregulering i min trening, og det krever en del konsentasjon og trening for å kunne lytte til kroppens signaler iforhold til hvor mange reps man har igjen før utmattelse og hvor mye man skal holde igjen. Øvelse gjør mester og her kan alle ha noe å lære.

På fredag hadde jeg ukens andre beinøkt, eller dvs jeg trente både rygg og bein. Bein er et svakt punkt hos meg, dvs spesielt forside lår. Dette i kombinasjon med at jeg hater å trene bein er ikke den beste kombinasjonen. SÅ jeg må nesten bare bite tennene sammen og prøve så godt jeg kan å fullføre med glans. 

Øvelsene jeg trente var:

  • Stangroing + Enarms t-bar
  • Latsroing
  • Chins
  • Bulgarske utfall
  • Beinpress med 3sek eksentrisk
  • Rygghev med strikk

 

Rygghev med strikk er en virkelig killer for ryggstrekkere, korsrygg, bakside lår og rumpe.

Sjekk ut video her! Det er forresten nydelige Janne som viser øvelsen!

 

Tenkte jeg skulle tipse dere om en veldig bra sak som er skrevet av coach Børge. Nemlig en artikkel om forberedelser for en kvinnelig fitnessutøver. Her står det meste man trenger å vite og tenke over når det kommer til kosthold, karbohydrater, og ikke minst kardiotrening. Det står mye forskjellene det er fra gutter til jenter når det kommer til dette med trening og kosthold. Utrolig interessant! Mye av dette burde vi alle tenke over når det kommer til hvilet mål vi har men treningen vår!

Her kan du lese artikkelen!

 

11 kommentarer

clarsgaard

13.05.2012 kl.16:33

Jeg synes du skriver så bra! Dessuten skriver du alltid noe som gir meg aha-opplevelser.. veldig bra frøken :)

Benedictes trening

13.05.2012 kl.16:37

For en biceps på deg altså!! Skikkelig flott! Jeg har heller aldri vært glad i beintrening...men motivasjonen kommer med at jeg faktisk blir sterkere...endelig!

Kristin

13.05.2012 kl.17:12

tusen takk for at du delte den artikkelen! er dødsinteressant selv om jeg ikke (akkurat nå) har noen planer om å konkurrere :)

fitliving.blogg.no

13.05.2012 kl.17:16

Tusen takk for tips til rygghev med strikk, og artikkel! Skal kose meg med å lese den nå, og rygghev med strikk skal testes ut i morgen ;)
Takk for link. >Blir interessant å lese :)

Heidi

13.05.2012 kl.19:05

Hvor høy er du egentlig og hva veier du? Lykke til fremover :)

Cecilie Lykke

13.05.2012 kl.20:11

Spennende artikler du har linket, satt oppslukt i skjermen nå, hehe :-)

Ha en fin søndag.

På vei

13.05.2012 kl.20:15

Du skriver ordentlig bra! :) Takk for link, desverre er min engelsklesing litt på latsiden..jeg sovner av lange, engelske tekster :/
Heidi: 174cm og 68-70kg :)
Benedictes trening: Tuusen takk! Ja det er en motivasjon i seg selv det :D
clarsgaard: Åh tuuusen takk for fine ord :D

Skriv en ny kommentar

hits