La oss snakke om trening..

Det er ikke alltid like enkelt presse seg ut av komfortsonen, og det er ikke alltid man skal gjre det heller. Hvis man er flink til lytte til kroppen s vil man nok klare kjenne hvilke dager man virkelig kan presse seg laaangt utenfor denne sonen, og hvilke dager man br holde seg greit innenfor grensen og ikke tyne seg max ut.

Jeg fler autoregulering i min trening, og det krever en del konsentasjon og trening for kunne lytte til kroppens signaler iforhold til hvor mange reps man har igjen fr utmattelse og hvor mye man skal holde igjen. velse gjr mester og her kan alle ha noe lre.

P fredag hadde jeg ukens andre beinkt, eller dvs jeg trente bde rygg og bein. Bein er et svakt punkt hos meg, dvs spesielt forside lr. Dette i kombinasjon med at jeg hater trene bein er ikke den beste kombinasjonen. S jeg m nesten bare bite tennene sammen og prve s godt jeg kan fullfre med glans.

velsene jeg trente var:

  • Stangroing + Enarms t-bar
  • Latsroing
  • Chins
  • Bulgarske utfall
  • Beinpress med 3sek eksentrisk
  • Rygghev med strikk

Rygghev med strikk er en virkelig killer for ryggstrekkere, korsrygg, bakside lr og rumpe.

Sjekk ut video her! Det er forresten nydeligeJanne som viser velsen!

Tenkte jeg skulle tipse dere om en veldig bra sak som er skrevet av coach Brge. Nemlig en artikkel om forberedelser for en kvinnelig fitnessutver. Her str det meste man trenger vite og tenke over nr det kommer til kosthold, karbohydrater, og ikke minst kardiotrening. Det str mye forskjellene det er fra gutter til jenter nr det kommer til dette med trening og kosthold. Utrolig interessant! Mye av dette burde vi alle tenke over nr det kommer til hvilet ml vi har men treningen vr!

Her kan du lese artikkelen!

11 kommentarer

clarsgaard

13.05.2012 kl.16:33

Jeg synes du skriver s bra! Dessuten skriver du alltid noe som gir meg aha-opplevelser.. veldig bra frken :)

Benedictes trening

13.05.2012 kl.16:37

For en biceps p deg alts!! Skikkelig flott! Jeg har heller aldri vrt glad i beintrening...men motivasjonen kommer med at jeg faktisk blir sterkere...endelig!

Kristin

13.05.2012 kl.17:12

tusen takk for at du delte den artikkelen! er ddsinteressant selv om jeg ikke (akkurat n) har noen planer om konkurrere :)

fitliving.blogg.no

13.05.2012 kl.17:16

Tusen takk for tips til rygghev med strikk, og artikkel! Skal kose meg med lese den n, og rygghev med strikk skal testes ut i morgen ;)
Takk for link. >Blir interessant lese :)

Heidi

13.05.2012 kl.19:05

Hvor hy er du egentlig og hva veier du? Lykke til fremover :)

Cecilie Lykke

13.05.2012 kl.20:11

Spennende artikler du har linket, satt oppslukt i skjermen n, hehe :-)

Ha en fin sndag.

P vei

13.05.2012 kl.20:15

Du skriver ordentlig bra! :) Takk for link, desverre er min engelsklesing litt p latsiden..jeg sovner av lange, engelske tekster :/
Heidi: 174cm og 68-70kg :)
Benedictes trening: Tuusen takk! Ja det er en motivasjon i seg selv det :D
clarsgaard: h tuuusen takk for fine ord :D

Skriv en ny kommentar

hits