Hvordan se progresjon

Jeg skjønner at progresjon er det som gir mest motivasjon. Jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn å trene, trene og trene, men aldri oppnå noe som helst. Det kan jo ta fra treningslysten til alle og enhver. Men så har det seg jo slik at veldig mange setter seg et mål om å gå ned X antall kilo, og dersom ikke det skjer i løpet av noen uker så er alt av motivasjon og treningglede borte, og de gir opp hele greien.

Men hey, hva med å måle progresjon på andre områder enn vekt. Hva med å finne frem målebåndet, ta formbilder, sjekke hva du løfter nå kontra i starten osv? Jeg kan garantere at dersom man er flink til å pushe seg på trening, så vil man på ett eller annet område merke små endringer i riktig retning. Det skjer ikke nødvendigvis alltid så mye på vekten, men dersom du legger merke til de små endringene som skjer så vil du kanskje klare å opprettholde motivasjonen til å fortsette mot målet ditt.

Personlig blir jeg kjempe motivert når jeg kjenner at froskehoppene blir lettere å gjennomføre, eller at det ikke er så tungt å trene pushups lengre. Altså, de små - men viktige tingene som beviser at progresjonen er tilstede.

Så, vær snill med deg selv. Gi deg ros og nok tid og tålmodighet til å se endringene som skjer. 

 



 

Én kommentar

viviann skarveland

15.02.2017 kl.10:41

det var et genialt innlegg :D jeg skal følge dette tipset :) det er helt sant som du skriver her at en kan lett miste all motivasjon når en ikke ser det resultatene med engang det har jeg opplevd mange ganger :).

Skriv en ny kommentar

hits