Bruk det du har

Dette har skjedd en god del ganger nå i det siste; jeg dropper treningsstudio til fordel for utendørs trening. 

Når man skal trene utendørs så kan man ikke være så kresen på treningsmetoder eller utstyr. Det jeg gjør er å dra ut, finne meg en bakke, sprinte opp bakken et gitt antall ganger, for å så rusle meg en rolig tur. Jeg tar ikke tiden opp bakken, jeg måler ikke avstanden, jeg gjør det enkelt. Jeg overtenker ikke, og jeg velger den bakken jeg selv ønsker den dagen. Jeg har både korte og lange bakker i nærheten. Noen ganger blir det lang bakke men færre drag, noen ganger kortere bakke men flere drag.

Det er så deilig å trene på denne måten. Jeg føler en frihet når jeg bare tar det jeg har i nærheten (som i dette eksempelet er en bakke) og bare gjør min egen greie.

I går tok jeg en ny variant. Jeg fant en lang og flat strekning, som hadde trapper på enden av strekningen. Da ble det plutselig sprintintervaller med trappeavslutning. Helt genialt spør du meg!

Når jeg kommer hjem fra slike økter bruker jeg å trene gjennom et eget program med kun magetrening. Det programmet har jeg lastet ned og det heter 6 pack promise. Det er helt genialt for meg som ofte "glemmer" å trene mage, og ofte ikke kommer på de virkelig gode øvelsene som finnes for magen. Dette trener jeg hjemme, på en yogamatte, midt i stuen.



 

Man trenger ikke fancy utstyr, eller abonnement på treningstudio for å holde seg i form. Man må bare være litt kreativ og villig til å gjøre en jobb.



 



 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits