Å finne treningsgleden

Når man er gravid så endrer treningen seg, eller for min del har den gjort det men kanskje ikke det er sånn for alle. Jeg har trent hele veien men enkelte ting kjenner jeg at jeg må unngå nå som feks markløft, da får jeg veldig vondt i ryggen selv om jeg løfter lett.

Å trene som gravid synes jeg kan være mer en utfordring for psyken enn for kroppen. Når jeg ellers følte seg som en råtass på trening så må jeg nå ta det litt roligere og løfte lettere. Dette gjør jeg jo såklart for den lille i magen, jeg har ingen problemer med å lytte til kroppen og ta hensyn, men treningen må legges opp litt anmeldes.

I en periode kjente jeg lite treningsglede, jeg gikk på trening og følte meg ikke glad. Treningen er jo min happyzone, der jeg koser meg masse, men plutselig snudde det. Jeg måtte ta tak i dette.

Jeg spurte Silje Mariela om hjelp og hun tipset meg til å sette sammen egne økter, gjerne sirkeltrening.

Jeg fant frem treningsmanualen "Rumpetrening gjort enkelt" og satt sammen egne økter tilpasset meg, mine ønsker og behov. Det gjorde susen!

Nå gleder jeg meg til trening og har skikkelig treningsverk. Jeg koser meg og kjenner at dette er det som passer meg best nå. Heldig som jeg er har jeg både samboer, søster og venninner som trener sammen med meg, det gjør det mye lettere å komme seg ut døren.

Silje Mariela har forresten jentekveld i morgen som du kan melde deg på, det gleder jeg meg til å følge. Det geniale er at man deltar fra sin egen sofakrok. Påmelding finner du her.

Én kommentar

Tiril Sørensen

16.08.2017 kl.22:47

Så fint innlegg du har publisert :-) Ha en fortsatt fin kveld!

Skriv en ny kommentar

hits