Kunsten å slappe av som gravid på ferie

Det er en kuns jeg ikke er god på. Jeg er kanskje god på det sånn rent fysisk, men ikke psykisk. I forrige uke da vi var på Rhodos fikk jeg virkelig kjent på dette. Det var utrolig slitsom å skulle prøve å slappe av mentalt når det kommer til graviditeten. Jeg er liksom født litt bekymret og engstelig, og det blir ikke akkurat bedre å være i et annet land der man vet det er hyppigere forekomster av skumle bakterier og andre skadelige ting for fosteret. Jeg er svært lite bekymret for deg selv, men veldig bekymret for den lille. Det var vanskelig å finne ut hva jeg kunne og burde spise, og følte jeg risikovurderte alt. Men det gikk heldigvis fint, og selv om jeg spiste ganske ensformig og kjedelig, så ble jeg mett og hadde en ellers veldig fin tur. Jeg og Hugo var ute hele dagen, jeg lå mest i skyggen da varmen var litt ubehagelig for meg, men det var helt innafor det. 

Vi koste oss på trening på ettermiddagen, og gikk fine turer i solnedgangen. Virkelig magisk fint.

Treningsrommet vi hadde tilgjengelig var veldig simpelt, og vi måtte virkelig bruke fantasien for å få gjennomført en brukbar treningsøkt. Men det gikk også veldig greit.

Det ble mye øvelser med kroppsvekt feks varianter med utfall, knebøy, spensthopp, glutebrigde og hipthrust. Heldigvis fantes det noen lette vekter og vektskiver der, slik at det var mulig å trene litt armer og skuldre. Som sagt, bare fantasien som setter grenser.

Da vi kom hjem var det jo sol her i Bergen, så da ble det tur både opp Fløien og Ulriken. Veldig fornøyd med å gå de to turene før regnet begynte å pøse ned igjen. Sånn er det i Begen.

I dag har jeg delt en del øvelser fra trening på min instagramprofil @kristinaskarpenes, dersom noen vil se fra dagens ttening så er dte bare å gå inn der. 

Blogges plutselig!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits