juni 2014

Kos og kjærligheten for smågodt

På fredagskvelden dro jeg og min kjære ut for å feire 1år sammen. Jeg har en så utrolig fantastisk kjæreste, jeg hadde aldri drømt om at noen kunne være så snill og god som han. Det ble sushi til ...

Frisk blanding

Nam! Det er noe spesielt med sommeren. Nå føles det mye bedre å spise frukt, bær og andre lette og friske ting, enn pizza og kjøttkaker. Jeg er veldig glad i cottage cheese, og i det siste har je...

Sprint og beintrening

Fredagen startet med sprint. Ja det er helt sant, og det er ikke ofte jeg sprinter for å si det sånn. Det var faktisk utrolig gøy! Dette skal vi gjøre flere ganger. Sprint aktiverer faktisk rum...

Bryst, skuldre og muskelknuter

I går dro jeg som allid rett på trening etter jobb. Jeg var litt usikker å hva jeg skulle trene, men etter å ha laget en plan for dagene fremover i hodet mitt så bestemte jeg meg for å trene bryst...

Dobbel topptur og kake i en kopp.

Pjuh! I går ble det faktisk to turer opp på samme topp. Sånn er det å ha fri fra jobb, d blir det mye energi til overs, og mye tid til aktivitet. Sol og blå himmel gjør det også mye mer moro å vær...

Sprek start på dagen

God ettermiddag folkens! I går startet vi dagen med en liten topptur. Eller, det tok oss 2t fra vi gikk ut døren til vi var hjemme igjen, så det var jo ikke akkurat en liten tur. Men det var en de...

Tilbud på hudpleiebehandling

Dette er et tilbud jeg ikke kan la gå stille forbi. Jeg er jo utdannet hudpleier, og vet og skjønner viktigheten av å ta vare på hud og helse. Det er få følelser i verden som kan sammenlignes med ...

My new shoes

Å hvor jeg elsker disse nye skoene mine. Første dagen jeg gikk med de fikk jeg et saftig gnagsår, men det lot seg fikse med gnagsårplaster. Typisk å å gnagsår når man får nye sko som skal sitte go...

Sirkeltrening og andre gøye ting

Jeg har et sirkeltreningstips til dere. I helgen fikk jeg testet en veldig god sirkeltrening, og i går gjennomførte jeg den igjen. For å si det sånn så er beina mine totalt utkjørt, og jeg har så m...

Sporty dag!

God ettermiddag kjære lesere! I dag hadde jeg og min kjære en plan om å stå tidlig opp for å gå på stolzen. Vi tok bussen kl 09 innover til byen, og jeg kjente jeg gruet meg skikkelig for å starte...

Familiehelg

Åh jeg elsker å tilbringe tid med min fantastiske familie. Igår ble det grilling og volleyball i hagen til mamma. Fantastisk vær, god mat og masse fine folk - det kan ikke bli bedre faktisk! ...

Gode treninger og skoliose

Jeg har desverre noe som heter skoliose. Skoliose er en sideveis skjevhet i ryggsøylen. Det er en sjelden lidelse, kun 1 av 10000 får skoliose som må behandles, mens inntil 5% kan ha lidelsen smert...

Lykke er å akseptere seg selv

Nylig fikk jeg flere spørsmål som ofte går igjen. Spørsmål om kropp, kosthold, diett, usikkerhet, trivsel. For å kunne svare på disse spørsmålene må jeg ofte utdype mitt svar for å kunne sette ting...

Aktiv pinsedag og besøk av Prim

Det finnes ikke noe bedre enn å våkne totalt uthvilt ( etter over 10t søvn ), blå himmel og sol, og i tillegg ha fri på en mandag. Planen var klar, Stolzen skulle bestiges! Jeg var heldig å fikk m...

Tid for mat

Det er ikke veldig ofte jeg kommer med tips til mat her på bloggen, men etter vi kom hjem fra sydenturen så har jeg blitt mye flinkere til å lage middagsretter istedenfor å bare spise cottage chees...

Fin fridag

Denne uken hadde jeg to fridager. Den siste dagen var på onsdag og den startet jeg med å dra på besøk til den fine lille nevøen min. Er så stolt av lillesøster og svogeren min som har laget denne n...

Søtpotet

Nam! Jeg har fått søtpotet som en stor favoritt nå. Det er mange år siden jeg spiste det sist, og da spiste jeg det helst med sukrin og kanel. Nå derimot bruker jeg den som tilbehør til kjøtt/k...

Om man vil bli bedre i noe..

så må man trene det man vil bli bedre i. Akkurat nå kjenner jeg at motivasjonen for å løfte tungt ikke er på plass. Jeg synes ikke lengre de er motiverende å løfte tungt. Jeg har alltid perioder d...

Icecream

Var det noe vi spiste mye av på ferien så var det is. Så nå er det på tide å bytte ut fløteis med en sunnere variant. Jeg bruker en halv pose frosne bær ( jeg bruker jordbær og smoothiemix ) og...

Ferien

Ferien ble fantastisk. Den startet ganske bleik, men brunfargen kom seg sakte men sikkert. Vi dro på marked. Der shoppet vi litt, men mesteparten av shoppingen foregikk i sentrum på kveldst...

Trening på ferie

På ferien vår fant vi et treningssenter i Side. Det lå ikke langt fra hotellet vårt, så vi tok gåturen dit som en real oppvarming i solsteiken. Jeg liker å trene på ferie. Men denne uken trent...